donderdag 19 april 2018

Persoonlijk voedingspatroon - April 2018

Persoonlijk voedingspatroon - April 2018 Van de week hebben jullie in een vorig artikel kunnen lezen wat ik afgelopen periode heb gedaan om wat strakker te zijn voor mijn vakantie in Bali over twee weken. Eén van deze tools is logischerwijs mijn voeding. In dat artikel (mocht je hem nog niet hebben gelezen klik hier) kon je lezen dat ik na mijn bulkperiode de inname van koolhydraten langzaam heb verlaagd waarbij automatisch natuurlijk ook mijn kcalinname omlaag ging. Nu zegt dit eigenlijk qua inhoud nog vrij weinig, maar dit werd naar mijn mening te lang om ook in dat bericht te bespreken.Vandaar vandaag een vervolg..

dinsdag 17 april 2018

Hoe creëer je uiterlijke 'verbetering' in slechts één maand? #progress

Hoe creëer je uiterlijke 'verbetering' in slechts één maand?  #progress  Vorige week deelde ik deze foto via Instagram @fitfoodhealthyvonne waarop mijn progressie van afgelopen maand goed te zien is. Hierop kreeg ik veel reacties met de vraag hoe ik dit voor elkaar had gekregen. Logisch dat jullie benieuwd zijn, vandaar dat ik vandaag specifiek deel wat momenteel mijn manier is om op korte termijn toch wat strakker te worden te verliezen.

vrijdag 13 april 2018

Veelvoorkomende fitness fouten

Veelvoorkomende fitness fouten Vaak wordt je genoeg verteld wat te doen, maar dat is niet altijd zo gemakkelijk uitgevoerd. Nog steeds zie én hoor ik veel mensen over struggles omtrent fitness en voeding. Er is zoveel te vinden dat men door de bomen het bos niet meer ziet en tevens bezitten veel mensen gewoonweg te weinig kennis. Voor diegene ga ik het hopelijk vandaag iets duidelijker maken. Het helpt de veelvoorkomende fouten te ontlopen waardoor jij progressie behaald, kan blijven behalen en jezelf goed voelt. Let's go!

dinsdag 10 april 2018

EBOOK Lancering - Health Guide by Fitfoodhealthyvonne

Health Guide by Fitfoodhealthyvonne
Lancering van mijn eigen product!!!! Eindelijk is het zo ver.. Ik lanceer vandaag mijn langverwachte EBOOK! Zo tof en ook zo spannend tegelijk. Al wat langere tijd wilde ik fysiek iets ontwerpen dat helemaal vanuit mijn visie en kijk op 'gezond en energiek' leven gemaakt is. Iets wat vanuit mijn hart is geschreven en waar ik zelf volledig achter sta. Een basishandleiding die jij kan gebruiken om te leren én ervaren hoe ik mijn 'gezonde' levensstijl toepas.

vrijdag 6 april 2018

Weg met dat opgelazen gevoel

Weg met dat opgeblazen gevoel! Afgelopen week deelde ik mijn persoonlijke tip tegen een opgeblazen gevoel. Aan de reacties was al gauw te zien dat vrijwel heel veel (vooral meiden) hier last van hebben, dus tijd om hier wat aan te doen. Ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend en soms zelfs pijnlijk dit kan zijn. Je voelt je ellendig, moe, totaal niet lekker in je vel en durft eigenlijk niks meer te eten terwijl dit wel gewoon moet kunnen. Wat doen we eraan?

maandag 2 april 2018

De voordelen van 'volume' voedsel


De voordelen van 'volume' voedsel Deze foto zullen jullie misschien wel herkennen van mijn Instagram @fitfoodhealthyvonne Hierop gaf ik afgelopen week al aan het te gaan hebben over 'volume' voedsel. Wat is het, waarom zou het voordelen hebben en hoe kun je dit toepassen. Zeker wanneer je gewicht wilt verliezen kan dit dé manier zijn waardoor jij je patroon vol houdt en weinig tot geen honger ervaart. Klinkt als ideaal toch?!

maandag 26 maart 2018

Dit is waarom je billen niet groeien

Dit is waarom je billen niet groeien.. Tegenwoordig vliegen de 'bootypics' online om de oren, maar wat als jij het gevoel hebt hier ook alles aan te doen om dit te bereiken en het toch niet lukt.. Opgeven? Of toch een andere oorzaak zoeken? Er komt namelijk nog wel wat bij kijken. Tevens heeft iedereen zo zijn eigen genetisch-aangelegde spieren of rondingen die eerder tot uiting komen. Dat is logisch. Dit wil alleen niet zeggen dat het voor jou onmogelijk is ook van die rondde perzik billen te kweken.

donderdag 22 maart 2018

De reden waarom ik geen vlees meer eet

De reden waarom ik geen vlees meer eet.. Zoals ik een paar berichten geleden al aangaf, ik eet sinds drie maanden geen vlees meer. Best een verandering, dus misschien ook interessant voor jullie om even te vertellen waarom ik deze keuze heb gemaakt. Het is tegenwoordig best een beetje populair om dit te doen, dus belangrijk om voor jezelf even goed te kijken of dit ook iets is dat bij je past. Iets zomaar doen omdat iedereen het doet daar ben ik zelf geen voorstander van. Wel trok dit mijn aandacht en heb ik hier al eerder over nagedacht. Ik at namelijk al vrij weinig vlees. Een kleine moeite om dit helemaal niet meer te doen toch..

zaterdag 17 maart 2018

Hierdoor val je ontspannen en sneller in slaap

Deze kleine trucjes zullen ervoor zorgen dat jij sneller en met meer ontspanning in slaap valt.. Klinkt goed toch?!Slaap is een onderschat middel voor de totale gezondheid van de mens. Het is belangrijk om talloze processen in het lichaam te kunnen uitvoeren en energie op te doen. Letterlijk het lichaam opladen. Tevens helpt het tegen spierpijn, geeft het een betere huid, vermindering van rimpels, minder chaos in het hoofd en heeft het zelfs invloed op een gezonde darmwerking en het verliezen van vet. Interessant als je het mij vraagt.. 

woensdag 14 maart 2018

Ziekte van Lyme - Mijn persoonlijke verhaal

Ziekte van Lyme, mijn persoonlijke verhaal. En dan krijg je opeens een 'diagnose' die je niet had zien aankomen.. Zoals jullie misschien al gezien hebben op mijn Instagram zal ik vandaag mijn verhaal omtrent de ziekte van Lyme delen. Ik heb heel lang getwijfeld om dit met jullie te delen aangezien het vrij persoonlijk is en ik stiekem deze 'stempel' niet wilde. Yvon is namelijk altijd fit.. Nietwaar?! Hoe gek dit misschien ook klinkt, maar het is deels mijn job om 'fitheid' uit te stralen en jullie hiermee te inspireren. Het is mijn passie. En eigenlijk hoop ik ook juist door dit verhaal te delen hetzelfde te doen. Positief te laten zien dat je altijd moet vertrouwen op jezelf als jij geloofd dat het goed komt. Vertrouwen op je eigen kracht en lichaam. 

dinsdag 13 maart 2018

Het beste moment om fruit te eten

Het beste moment om fruit te eten Vandaag gaan we het hebben over de werking van fruit in het lichaam. Fruit bestaat zoals de meeste van jullie zullen weten uit koolhydraten in de vorm van fructose. Dit is simpel gezegd een vorm van suiker. Goed of slecht? In mijn beleving is er niet exact een goed of slecht wat betreft voeding. Het gaat om balans en persoonlijke behoeften. Een eetpatroon zal daarin altijd  in zijn geheel moeten worden bekeken wil het product of de gewoonte in zijn geheel ‘slecht’ zijn.

woensdag 7 maart 2018

Dit mag je niet vergeten wanneer je stopt met het eten van vlees

Dit mag je niet vergeten wanneer je stopt met het eten van vlees De meeste zullen het misschien wel voorbij hebben zien komen, maar de week vanaf maandag 5 t/m 11 maart staat volledig in het teken van 'geen vlees' eten. Dit om meer mensen bewust te maken en te laten zien wat een voedingspatroon zonder vlees inhoud. Daarnaast wil ik persoonlijk aan jullie laten zien dat vlees geen must is binnen het eetpatroon om toch al je nutriënten binnen te krijgen. Wel is het belangrijk aan aantal dingen mee te geven mocht je besluiten dit een (lange) periode te proberen. Met name op langer termijn zijn er een aantal aandachtpunten die ik als orthomoleculair therapeut graag wil aanstippen.

zondag 4 maart 2018

Hoe houd je jezelf positief in het dagelijkse (sociale) leven? - Tips!


Hoe houd je jezelf positief in het dagelijkse (sociale) leven? Positiviteit in ons leven. Voor sommige iets dat is aangeboren en voor andere een uitdaging. Zelf ben je hier in de meeste gevallen verantwoordelijk voor, maar een omgeving, gedachte of situatie kan de staat of het humeur flink beïnvloeden. De manier van denken wordt wel degelijk op de proef gesteld als tegenslagen, negatieve personen in de omgeving of mindere momenten zich voordoen.

donderdag 1 maart 2018

Fysiek verschil tussen de man en vrouw

Man VS Vrouw. Wie zijn er fysiek sterker? Iets waar we het met z'n allen niet zoveel over praten, maar wat we eigenlijk wel weten.. Sommige dingen zijn eerder weggelegd voor de man en andere dingen zijn eerder weggelegd voor de vrouw. Maar hoe komt dit? Ooit over nagedacht? Natuurlijk heb ik alleen een verklaring voor de punten die in mijn vakgebied liggen, dus daar leg ik dan ook vandaag de focus op. Zoals je aan de titel al kon zien, het fysieke verschil tussen de man en vrouw.

vrijdag 23 februari 2018

Personal 'diet' update februari 2018

Personal 'diet' update februari 2018  Leuk dat je weer meeleest over mijn update wat betreft voeding en dieet. Dieet wil ik het eigenlijk nooit noemen, het is gewoon mijn manier en hoeveelheid van eten. Momenteel ben ik langzaam aan het afbouwen in kcal en zit ik in een 'cut'. Ik werk na een periode van spieren opbouwen weer naar de zomer toe en wil mijn bijgekomen kilo's in vet graag weer verliezen. Daarbij wil ik natuurlijk mijn spiermassa behouden.

donderdag 15 februari 2018

Wanneer gewichtverlies niet wilt lukken...

Wanneer gewichtsverlies niet wilt lukken.. Zijn stress en hormonen dan toch de boosdoener? Je hebt er voor je gevoel al alles aan gedaan, maar afvallen of eigenlijk het vetpercentage naar beneden krijgen, wilt na lange tijd nog steeds maar niet lukken. Hoe zou dit kunnen komen? In de meeste gevallen is dit nog steeds te wijden aan het teveel en/of te weinig eten en/of bewegen, maar in dit artikel wil ik uitleggen dat dit heus niet altijd het geval hoeft te zijn of in ieder geval niet de hoofdfactor. Er zijn namelijk nog meer factoren die progressie kunnen verstoren. Vandaag bespreek ik er twee..

zondag 11 februari 2018

Healthy tasting at Jamie's Italian Rotterdam






































Healthy tasting at Jamie's Italian Rotterdam Vorige week was ik op uitnodiging te gast in één van de restaurants van Jamie Olivier genaamd, Jamie's Italian. Er zijn inmiddels meerdere vestigingen in Nederland, maar deze is gelegen in de Markthal in Rotterdam. Kun je gelijk een gezellig rondje doen.

vrijdag 9 februari 2018

Verstandige keuzes wanneer jij uiteten gaat

Verstandige keuzes wanneer jij uiteten gaat. Dit is er eentje die voor velen moeilijk blijft. Je leeft gezond, probeert op voeding te letten, telt misschien macro's, bent net goed begonnen met afvallen.. en dan wordt je mee uiteten gevraagd en durf/kan je geen nee zeggen. Logisch. Een leven zonder etentjes is ook bijna onmogelijk én zeer ongezellig als je het mij vraagt. Uiteten moet daarom gewoon kunnen én is zeker mogelijk binnen een gezonde levensstijl. Hoe? Er zijn een aantal tools om toe te passen die het misschien voor jou wat makkelijker maken.

dinsdag 6 februari 2018

Redmax sportbh's - review

Vandaag wil ik jullie laten kennismaken met de Sportbh's van Redmax. Ik denk dat jullie dit merk via de foto's op mijn Instagram @fitfoodhealthyvonne misschien wel herkennen, maar het is denk nog niet helemaal duidelijk dat Redmax erg vrolijke en comfy items bezit. Aan mij de taak de sportbh's van Redmax voor jullie de testen.

maandag 5 februari 2018

Gezond aankomen.. Hoe doe je dat?

Gezond aankomen.. Hoe doe je dat? Afgelopen week kreeg ik de vraag op welke manier je nu het beste op een gezonde manier in gewicht kunt aankomen. Zeker een goede vraag, want we hebben het natuurlijk in 90% van de gevallen vaak over afvallen en gewicht verliezen. Vandaag niet, want er zijn genoeg jongens en meiden die juist moeite hebben met het aankomen. En laten we dit 'probleem' zeker niet onderschatten.

woensdag 31 januari 2018

Groei Januari - Eetdagboek - Personal Update

Persoonlijke update! Hee hallo, hoogste tijd voor weer een eetdagboek. Zoals ik op Instagram vertelde eet ik de laatste tijd alleen bij uitzondering nog vlees. De reden hiervoor zal ik binnenkort vertellen, maar vandaag wil ik graag ingaan op hoe mijn eetpatroon er momenteel uitziet. December en januari waren voor mij persoonlijk twee maanden waarin ik aan het 'bulken' was.

maandag 29 januari 2018

Ins en outs omtrent het 'Bulken'

Ins en outs omtrent het 'Bulken' Je hebt het vast wel eens ergens voorbij horen komen, bulken! Vooral onder de sportieve (brede) mannen in de sportschool is het best een gesproken onderwerp. Met name in de wintermaanden. Maar, dit is natuurlijk niet alleen voor de mannen weggelegd. Ook vrouwen zijn hier steeds meer mee bezig en gebruiken dit als tool om spiermassa op te bouwen, energie te vergroten en hormonen in balans te krijgen. Wat het is, waarom je het doet en wat de effecten zijn, zal ik in deze blog proberen uit te leggen. 

donderdag 25 januari 2018

Hoe kun je een hongergevoel voorkomen?

Hoe kun je een hongergevoel voorkomen? Het nieuwe jaar is alweer even onderweg en nieuwe eetgewoontes zijn misschien voor sommige al een uitdaging geworden. 2018 gezond begonnen, het eetpatroon omgegooid en misschien wel op dieet gegaan? Dieet vind ik persoonlijk niet het goede woord, maar het is helaas voor velen nog steeds de uitdrukking voor het benoemen van een periode waarin men bewust bezig is met voeding. En dit is ook gelijk waar het vaak moeilijk wordt of waar men helaas de fout ingaat..

maandag 22 januari 2018

Avocado, hype of echt gezond?


Avocado, hype of echt gezond? Avocado is met de ‘gezondheidshype’ steeds populairder geworden. Tegenwoordig is er zelfs een echte ‘Avocado Show’ bar in Amsterdam waar alles op de kaart wordt gemaakt met of van avocado. Cool toch?! Dit zegt wel hoe veelzijdig een avocado eigenlijk is. Maar waarom is deze vrucht zo populair?

donderdag 18 januari 2018

Het effect van cortisol op het lichaam

Het effect van cortisol op het lichaam. Vandaag vertel ik over de effecten van het hormoon cortisol op het lichaam en leg ik uit hoe dit hormoon kan werken als ondersteunende factor bij het verbranden van vet.

maandag 15 januari 2018

Spierpijn! Tips over wat te doen


Spierpijn! Tips over wat te doen. Spierpijn fijn? Totaal niet, maar een tevreden gevoel geeft het vaak wel. De training van de dag ervoor of die dag dáárvoor, heeft in ieder geval zijn werk gedaan. Leuk, maar het moet natuurlijk niet een trainingsschema en/of progressie in de weg staan. Hoe zorg je dat trainingen intensief blijven en de spieren fit aanvoelen? Ik vertel jullie mijn persoonlijke tips.

zondag 14 januari 2018

Eiwitten, spieren en spieropbouw


Eiwitten, spieren en spieropbouw. Nog steeds zijn er mensen die niet precies weten wat de functie van eiwitten is, waar eiwitten goed voor zijn en wat voor effect eiwitten kunnen hebben op fysieke en lichamelijke gezondheid. Ook hebben eiwitten nog wel eens een ‘naam’.

donderdag 11 januari 2018

Tips om geld voor (gezonde) voeding te besparen

Tips om geld voor (gezonde) voeding te besparen. Ondertussen is het wel bekend dat gezonde producten zoals groenten, fruit, vlees, vis, quinoa, noten en ga zo maar door, producten zijn die helaas wat duurder zijn als bijvoorbeeld een kant- en klaar pakje noodles. Easy, maar gezond? Op dit moment is de regering zelfs bezig de btw van 6% naar 9% te verhogen. Dit zou betekenen dat alle producten in de supermarkt duurder gaan worden. Niet alleen producten in de supermarkt, ook de (gezondere) gerechten op de kaart in een restaurant. En dan moet jij als student, één verdiener, starter etc. kiezen voor gezond wat eigenlijk nog duurder is.

woensdag 10 januari 2018

Een verstandige keuze als tussendoortje


De perfecte tussendoortjes Het is een vraag die nogal vaak gesteld wordt en voor velen nog steeds erg lastig blijkt te zijn. Wat voor een tussendoortjes kun je nou het beste eten en moet je überhaupt wel kiezen voor iets te snacken tussendoor? Vandaag ga ik deze vragen beantwoorden. Ik geef je een aantal voorbeelden en vertel hierbij een kleine uitleg met waarom dit goede keuzes kunnen zijn.

dinsdag 9 januari 2018

De werking van cafeïne


Koffie en de werking van Cafeïne Vandaag gaan we het hebben over de voordelen en fysiologische werking van koffie in het lichaam. Uit onderzoek is gebleken dat onze genen bepalen hoe wij als individu reageren op de cafeïne in koffie.

zondag 7 januari 2018

kleine tips op weg naar een gezonde levensstijl

kleine tips voor iedere beginner op weg naar een gezonde levensstijl Het nieuwe jaar is in zicht, wat zoals gewoonlijk betekend dat ook de goede voornemens weer tevoorschijn komen. Tijd om jullie op weg te helpen een goede start te maken naar een gezondere levensstijl. Kleine veranderingen die voor groot resultaat kunnen zorgen. Misschien zijn onderstaande tips allang bekend, maar de kracht zit hem in herhaling wil het jouw dit jaar écht lukken. Daar gaan we voor! Ready? Hier komen 5 tips.

donderdag 4 januari 2018

Het beste moment om fruit te eten


Het beste moment om fruit te eten Vandaag gaan we het hebben over de werking van fruit in het lichaam. Fruit bestaat zoals de meeste van jullie zullen weten uit koolhydraten in de vorm van fructose. Dit is simpel gezegd een vorm van suiker. Goed of slecht?