woensdag 6 december 2017

Nieuwe Supplementenlijn- XS Sports Nutrition - review

Vandaag laat ik jullie kennis maken met het nieuwe supplementenmerk XS Sports Nutrition. Een sport- en prestatievoedingslijn om optimaal te presteren en resultaat te kunnen behalen. Natuurlijk was ik als liefhebber en orthomoleculair therapeut benieuwd. Reden om jullie ook in te lichten.

Ik mocht verschillende producten van dit nieuwe merk testen. Zo kreeg ik de whey proteïn, proteïne bars, magnesium sticks, een elektrolyten drink  en de pre-workout. Producten die ik zelf eigenlijk altijd veel gebruik. Alleen de elektrolyten drink is nieuw voor mij. De gehele lijn is goed en mooi verpakt en er is een duidelijke voedingswaarde beschreven. Erg belangrijk om goed te weten wat precies in een product aanwezig is voordat je deze ergens specifiek voor gaat gebruiken. De producten zijn zoals eerder vermeld vooral gericht op sporters. Vaak is dit ook de doelgroep die hier het meeste gebruik van maakt. Toch kunnen supplementen voor heel veel mensen een verrijking zijn naast een gezond, voedzaam en evenwichtig eetpatroon. Daarover later meer.

Mijn mening
Ondertussen heb ik natuurlijk de afgelopen tijd alle producten even getest en geproefd. Voor mij zijn voor de proteïne bars favoriet. Ik weet niet wat ik daar mee heb. Sommige mensen vinden deze repen verschrikkelijk, ik kan er letterlijk naar uit kijken om ze op te eten haha. Ook deze vielen weer goed in de smaak. Ik had de Caramel Vanille & Chocolade. Chocolade vond ik persoonlijk het lekkerst. De consistentie is vrij zacht en de bars hebben een zoete smaak van aanwezige zoetstoffen. Daarnaast bevatten deze bars toegevoegde b-vitaminen en seleen. Belangrijk voor met name sporters, dus goed dat ze hier op gelet hebben. Vooral selenium wordt niet vaak gebruikt als toevoeging. Ook zijn de proteïne bars rijk aan vezels. Wel 15,8 gram per bar!

Om even een voorbeeld van voedingswaarde te geven per stuk: 196 kcal, 6,6 gram vet, 8,7 gram koolhydraten en 20 gram eiwitten. Erg netjes en een perfect tussendoortje voor onderweg of als  snelle snack voor na het sporten. Ik heb dit soort repen altijd in mijn tas zitten. Ook zijn deze perfect om even een minuut in de magnetron te leggen. Klinkt misschien apart, maar is echt super lekker. Heerlijk warm en de bars beginnen dan lekker een beetje te smelten. Het proberen waard :)

Ook het eiwitpoeder heeft een goede voedingswaarde en geen onnodige toevoegingen. Zelf vind ik magnesium sticks minder handig, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Je zou deze bijvoorbeeld tijdens het sporten door je water kunnen doen. Het heeft een lemon smaak, dus het smaakt helemaal niet verkeerd. Ook goed vlak voordat je naar bed gaat vanwege het ondersteunende hertstel. De pre-workout heb ik in limoen-citroen smaak. Deze smaak is zeer goed te doen en echt niet zo slecht als de meeste pre-workout drinks. Ik had hier ook zeker effect van in mijn training. Wel raad ik altijd aan om bij het gebruik hiervan rustig te beginnen. In verleden gebruikte ik heel vaak pre-workout drinks, nu eigenlijk alleen nog als ik echt geen zin heb of mezelf vermoeid voel. Dan is een pre-workout echt precies wat je op dat moment nodig hebt om toch een goede training neer te zetten :) De elektrolyten drink heb ik nog niet geprobeerd. Dit is naar mijn mening meer iets voor duursporters die dit handig kunnen gebruiken als snelle aanvulling. Zodra ik deze ook heb gebruikt laat ik het weten!


Dan nu het allerleukste.. Jullie kunnen precies hetzelfde pakket testen. Houd mijn Instagram in de gaten @fitfoodhealthyvonne want hierop komt een winactie waaraan jij kunt meedoen. Aanrader als je na deze review geïnteresseerd bent geraakt.


Ik zie je daar! :)

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten