maandag 13 november 2017

Voedingsdagboek - High Fat Diet

Oeps.. een blog die ik op mijn vakantie had willen delen, maar door de veel te lekkere zon ben vergeten. Alsnog heb ik hem toch maar geplaatst om jullie te informeren. Hopelijk vinden jullie het alsnog leuk om te lezen :) Alles over mijn dieet voordat ik op vakantie ging. Hé, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

De grote vraag die ik veel kreeg.. met welke producten vul ik mijn 'high fat' dieet in? Heb je de intro hierover gemist, klik dan hier. Hierin leg ik precies uit waarom ik de week voor mijn vakantie (inmiddels twee weken geleden) veel vetten at en weinig koolhydraten. Dit heb ik ongeveer een maand geleden ook gedaan waardoor ik ondertussen makkelijker een patroon heb kunnen creëren. Is vast wel herkenbaar toch? Wanneer je iets veranderd in het eetpatroon dat je volgt zal dit toch aan het begin altijd even wennen zijn. Hoeveel van welk product en waar voel ik mij goed bij etc. Helemaal als je dit net als mij doet met exact berekende macro's. Afijn.. dan nu mijn schema.

Ontbijt:
4 ei eiwitten
40 gram avocado
groenten zoals verse spinazie, champignons en courgette

Post-workout:
1 eiwit shake met pindakaas, rauwe cacao en lijnzaad

Lunch:
Salade
100 gram makreel
1 gekookt ei
verschillende groenten

Avondmaaltijd:
150 gram gerookte zalm
10 gram walnoten
sperziebonen of bloemkool (persoonlijke voorkeuren)

Pre-bed snack:
1 gekookt ei
2 gekookte ei eiwitten

Mijn macro's:
koolhydraten: ik streefde naar rond de 20 gram (dit is niet iedere dag precies gelukt door het gebruik van ook veel groenten)
eiwit: 120-130 gram
vet: 90 gram

Dit was het weer. Hopelijk heb ik jullie wat inspiratie kunnen geven. Laat vooral weten als jij ook op deze manier eet of zou willen eten :)

Liefs, Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten