dinsdag 28 november 2017

Reverse Diet 2017 - week 1

Let's gain some weight... or actually muscle. Net als ieder ander jaar doe ik ook deze winter mijn reverse diet en zal ik langzaamaan mijn koolhydraatinname gaan verhogen. Dit zal met 150-200 kcal per week gaan, afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert.

Eigenlijk heel simpel, gebeurt er niks met mijn gewicht verhoog ik extra. Blijft het gewicht hetzelfde dan houd ik de hoeveelheid aan tot dat er iets veranderd, en neemt mijn gewicht toe dan zal ik met wat minder grote stappen langzaam toch omhoog gaan. Tuurlijk zal ik in the end zoiezo wat extra kilootjes hebben, maar het doel is wel dit zoveel mogelijk te beperken. Eigenlijk een lean bulk idee. Dit kan op meerdere manieren, maar voor mij is dit nog steeds de fijnste angezien ik denk dat het lichaam het beste zal reageren als je dit met gezonde en voedzame producten doet. Ik vindt gezond namelijk super lekker. Daarnaast voorkom je hiermee sneller schommelingen in bloedsuiker, eventuele darmklachten, dufheid en minder energie gezien het feit dat mijn lichaam nu eenmaal op 'ander' voedsel zal reageren.

Wat is mijn start?
Ik start momenteel op een kcal inname van ongeveer 1550. Mijn macro's zijn op dit moment als volgt ingedeeld:
kh: 100 gram
vet: 60 gram
eiwit: 120 gram

Wat is het doel?
Het doel van de aankomende periode is dus om de hoeveelheid koolhydraten te verhogen wat moet resulteren in meer energie, betere prestaties/progressie in de sportschool en het opbouwen van spiermassa. Tevens wil ik hiermee mijn metabolisme opkrikken. Hoe meer voedsel het lichaam krijgt, des te harder je hoopt dat het lichaam gaat verbranden waardoor je eigenlijk maar een klein beetje in gewicht zal toenemen. Een precies plan waar je zelf in detail bewust van moet zijn wil dit echt gaan werken. Gelukkig heb ik dit al een paar keer eerder gedaan en leidt dit eigenlijk tot hele goede resultaten. Het zorgt er ieder jaar voor dat ik wat hoger in kcal kom en dus met vermindering van voeding in de zomer sneller gewicht kan verliezen. Tevens verhoogd natuurlijk het rustmetabolisme wanneer men meer spiermassa draagt. Spier kost nu eenmaal meer energie als vet. Is het nog duidelijk? Ik hoop van wel. Anders kun je altijd even door mijn blogs van vorige jaren heen scrollen (zie kopje lifestyle). Zoals elk jaar zal ik ook nu mijn vorderingen en ervaring delen.

Laat mij vooral weten wat jullie precies zouden willen lezen? Misschien een eetdagboekje etc? Let me know!

See you soon!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten