donderdag 14 september 2017

Voedingsdagboek Yvonne - September 2017

Joehoeeee! Tijd om weer een dagje mee te kijken in het eetpatroon van Yvonne. Uit ervaring weet ik ondertussen wel dat jullie dit erg leuk en interessant vinden :) Mochten jullie meer details over wat ik hieronder beschrijf willen weten, geef een reactie of laat een berichtje op Instagram @fitfoodhealthyvonne achter.
De sidenote die ik altijd bij deze berichten plaats: zie dit eetdagboekje als een voorbeeld ter inspiratie van een eetpatroon en niet als een eetschema dat jij gelijk precies overneemt. Dit is namelijk wat werkt voor mij en wat is ontstaan door ervaring, uitproberen en een kritische blik vanuit mijn kennis als diëtist. Betekend helaas namelijk niet dat dit ook voor jou goed werkt of helpt doelen te behalen. Wil jij een op maat gemaakt persoonlijk schema dat past bij persoonlijke behoeftes, gezondheid en doelen? Stuur mij even een email via yvonnevanhaastregt@gmail.com of DM op Instagram, dan gaan we samen aan de slag ook jouw doelen te verwezenlijken.

Mijn dagelijkse eetpatroon ziet er op dit moment ongeveer iedere dag zo uit:

Maaltijd 1(pre-workout):
4-6 ei eiwitten
groenten (komkommer, tomaat, champignons, verse spinazie)
kruiden

Maaltijd 2 (post-workout):
40 gram havermout
50 gram blauwe bessen
30 gram eiwitpoeder
10 gram onbewerkte pindakaas
2 el kaneel

*Train ik op andere tijden, dan is ook de indeling van mijn voeding (eetmomenten) anders. Macro's zijn namelijk perfect om in te zetten als jij het juiste en meeste energie en (herstel-) effect wil ervaren van de training.

Maaltijd 3:
100 gram groenten
*dit kan van alles zijn. Is maar net waar ik trek in heb en wat ik in huis heb.
100 gram magere vis (kabeljauw, koolvis, tonijn)
40 gram avocado

Maaltijd 4:
150-200 gram groenten
100-120 gram vis, vlees of vegetarisch (zalm, kabeljauw, tonijn, kip, kipgehakt, tempeh of ei)
*dit zijn allemaal persoonlijke voorkeuren. Het betekend niet dat andere producten minder goed zijn.
Zoete aardappel, zilvervliesrijst of quinoa
40 gram avocado of 20 gram noten

Maaltijd 5:
Gekookt ei
Havermout
50 gram blauwe bessen
15 gram eiwitpoeder
10 gram onbewerkte pindakaas
40 gram volle kwark
2 el kaneel

Yes, again.. jullie zien het goed, nog een keer havermout! Dit is iets wat ik persoonlijk heel erg lekker vindt en wat voor mij goed vult. Ik wissel het ook wel eens af met rijstwafels. Daarnaast kun je zien dat ik het fijn vindt juist voor het slapen/in de avond redelijk wat meer te eten. Ook dit is persoonlijke voorkeur en niet persé beter om te doen.
Het voorkomt voor mij het 'snacken'/de lekkere trek drang en daarnaast slaap ik hierdoor beter en wordt ik fitter wakker voor mijn training. Mocht je een blog hierover interessant vinden, let me know!



Liefs, Yvonne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten