maandag 30 januari 2017

Nieuw experiment

Tijd voor weer wat uitleg. In mijn laatste update vertelde ik al iets anders te gaan doen met mijn voedingsschema. Ik ben zoals de meeste van jullie wel weten nu een aantal weken wat minder streng met mijn voeding geweest. Ik eet nog wel volgens vaste macro’s, maar ik heb langzaamaan meer koolhydraten toegevoegd. Daarnaast  had ik ook net wat meer momenten waarop ik at waar ik zin in had. Soms is het goed om zowel mentaal als fysiek jezelf net iets meer te gunnen. Mijn trainingen waren hierbij vooral gericht op het bouwen van spieren.

Nieuwe periode
Ik zit nu op het punt dat ik graag weer wat strenger wil worden in de aanloop naar de zomer. Afgelopen week ben ik begonnen aan mijn stage. Na een periode van ‘het scriptieleven’ wordt mijn dagindeling en training anders. Ik loop stage bij twee bedrijven. De eerste is Feel Good. Een diëtistenpraktijk in Warmond waarbij ik als diëtist in opleiding aan het werk zal gaan. Rvolution Gym in Noordwijk is mijn tweede stageplek. Dit is een sportschool waarbij persoonlijke begeleiding op het gebied van training en voeding wordt aangeboden. Elk lid wordt op zijn niveau gecoacht naar zijn of haar doel. Door middel van meting, wisseling van trainingsschema’s en een afgestemd voedingsschema is er intensieve begeleiding. Dit is dan ook waar ik mij mee bezig ga houden. Daarnaast zal ik verschillende opdrachten uitvoeren en ben ik verantwoordelijk voor de marketing binnen het bedrijf. Wat heeft dit te maken met mijn persoonlijke voeding?
10 dagen
Bij Rvolution Gym is er de mogelijkheid een special detox programma voor 10 dagen te volgen. Het is eigenlijk een soort kickstart om je lichaam te resetten. Ze noemen dit ook wel sportvasten. Normaal zou ik dit eerlijk gezegd niet zo snel doen, maar nadat ik aardig wat mooie resultaten heb gezien werd ik toch wel nieuwsgierig. Daarnaast is het goed om ook zelf te ervaren wat de detox inhoudt.
Vandaag 30 januari start ik met deze 10-daagse detox. Hierbij eet je vooral veel groente, eiwitten en is het belangrijk dat je veel drinkt en de juiste supplementen inneemt. Ook worden de trainingen hierop aangepast. Hoe dit precies in zijn werk gaat en hoe dit mij bevalt vertel ik jullie later. Daarnaast ga ik natuurlijk laten zien of er verschil was. Na die 10 dagen wordt mijn eetpatroon aan de hand van de resultaten natuurlijk weer anders.

I'll keep you posted!

Liefs, Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten