maandag 26 september 2016

De brownie game - 2 recepten

Brownie VS. Brownie
Vandaag vergelijk ik twee gezonde brownie recepten. Welke vind ik nou lekkerder en wat zijn de macro's. Ik gebruik natuurlijk macro's in verschillende verhoudingen. Eens zien welke het wint qua smaak. Allebei zijn ze super makkelijk te maken met maar weinig ingrediënten. Lekker als gezond tussendoortje of als healthy dessert. Natuurlijk kun je nog wat fruit of topping toevoegen, maar ik hield het bij de basis en gebruikte alleen wat waldenfarms caramel saus. Zou degene met meer macro's ook echt lekkerder zijn?
Brownie recept 1:
Ingrediënten:
20 gram havermout
1 schep chocolade eiwit poeder
1 tl kaneel
1 tl bakpoeder
wat zoetstof
scheutje water

Marco's: 192 kcal, 3 gram vet, 16 gram koolhydraten, 25 gram eiwit

Brownie recept 2:
Ingrediënten:
4 el amandelmeel
1 ei
1 tl kaneel
1 tl bakpoeder
1 el rauwe cacao poeder
scheutje magere melk
wat zoetstof

Allebei kunnen de brownies voor 20 minuten in een voorverwarmde oven op 150 graden!
Hou ze even een beetje in de gaten.
Gebruik hiervoor een ovenschooltje, vet deze in of gebruik heel makkelijk siliconen bakvormpjes:)
Enjoy!

Macro's: 332 kcal, 27 gram vet, 8 gram koolhydraten, 17 gram eiwit

Beide waren ze erg lekker. Brownie 1 heeft naar mijn mening fijnere macro's die sneller in te passen zijn. Brownie 2 had wel echt een zachtere structuur, wat meer echt dat brownie gevoel geeft. Toch vond ik uiteindelijk brownie 1 beter smaken. Vooral door de chocolade eiwitpoeder geeft dit echt meer smaak a la chocolate! Warm zijn ze erg lekker. Ook met eventueel wat extra pindakaas als topping. Chocola waar je geen schuldgevoel van hoeft te hebben. Altijd fijn toch?!
Welke ga jij uitproberen?

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten