zaterdag 20 augustus 2016

Ochtend Routine - mijn favoriete moment

Deze ochtend was het weer zo ver.. een heerlijke wandeling. De laatste tijd vind ik het heerlijk om mijn dag te beginnen met een goede wandeling. Het geeft mij even de tijd om fris wakker te worden en daarnaast werkt het erg ontspannend. Even lekker het hoofd op nul en dingen op een rijtje zetten. Ik merk zelf dat ik dit af en toe best wel nodig heb.
Ook al heb ik nu afgelopen weken vakantie gehad, voor mij voelt het nooit echt als vakantie. Naast dat mijn bijbaantje gewoon doorgaat, heb ik mijn eigen blog waarvoor ik altijd schrijf. Ik werk aan nieuwe producten, heb mails te beantwoorden, maak iedere dag content, probeer nieuwe projecten te bedenken en blog daarnaast ook nog voor FitDutchies. Dit vergt aardig wat van mijn vrije tijd. Normaal doe ik dit naast mijn studie, dus ik hou nu zeker wel wat meer tijd over, maar meer vrije tijd zorgt er eigenlijk wel voor dat ik nog meer bezig ben met juist andere zaken. Juist omdat dit echt mijn passie is. Ik vindt het leuk en heb de motivatie altijd dingen te verbeteren en te vergroten. Een wandeling is daarom zo nu en dan wel op zijn plek. Ik merk dat ik hier rust in vindt. Super fijn, en ik ben ook nog eens actief bezig. Lekker een muziekje in de oren en gaan.

Voordat ik wegga drink ik ongeveer drie glazen lauw warm water en drink een grote kop koffie. Na de wandeling eet ik mijn ontbijt. Drie ei-eiwitten gebakken met tomaat, verse spinazie en kruiden. Daarnaast een bakje havermout met blauwe bessen en frambozen. Heerlijk! Vaak doe ik hier ook nog wat rauwe cacao doorheen. Echt verwennerij als je het mij vraagt en een perfect begin van de dag.

Meestal trek ik hiervoor een comfi outfit aan. Dit keer wilde ik ook mijn net nieuw bestelde schoenen op Nelson inlopen, dus gebruikte ik mijn rondje hiervoor. Helemaal verliefd op mijn nieuwe sneakers van Supertrash. Normaal draag ik meestal mijn Nikes, maar deze schoentjes lopen ook erg fijn. Verder kijk ik altijd even naar het weer. Meestal is het aan het begin wat fris, maar door het mijn aardige tempo krijg ik later wel warm. Ik kies dus vaak voor korte mouwen, maar dit is natuurlijk afhankelijk van het weer. Ook kies ik soms voor een snack onderweg. Ligt eraan welk tijdstip ik vertrek.


Ik loop langs een golf terrein dat vlak langs mijn huis is. Precies een mooi rondje van ongeveer 5km. Zo ben ik binnen een uur weer terug en is dit precies goed vol te houden. Hierna heb ik namelijk echt wel trek en kan ik zeker iets van koolhydraten gebruiken. Na het eten neem ik een frisse douche, kleed ik mij om en maak ik mij klaar voor de dag. Ready to go!

Heb jij een lievelingsmoment in de ochtend?

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten