maandag 6 juni 2016

Verse tonijn met zoete aardappel, zeewier en bieten salade

























Verse tonijn blijft toch één van mijn favoriete vissoorten.
Niet alleen erg lekker, maar ook nog eens super gezond.
Zelf hou ik hem het liefst zo rauw mogelijk.
Zo is die een beetje warm, maar behoudt die naar mijn mening zijn volle smaak.
Heb ik je aandacht voor dit gerecht al getrokken?
Klik dan snel verder voor het recept!

Ingrediënten voor 1 persoon:
100 gram verse tonijn
100 gram zoete aardappel
wat zeewier
3 el gesneden rauwe bietjes
gemengde rucola sla
1/2 rode ui
balsamico azijn
verse dille
knoflookkruiden
peper/zout

Bereiding:
-Verwarm de oven voor op 220 graden
-Doe hier daarna de gewassen zoete aardappel in voor ongeveer 30-40 minuten
*deze hoef je dus niet te schillen
-Neem ondertussen een mooi bord en verdeel hierover de salade met bietjes, zeewier en rauwe ui
-Als de zoete aardappel klaar is kun je de schil er voorzichtig afhalen en de aardappel snijden in stukjes
-Neem een grillpan en zorg dat deze goed heet is met wat olijfolie
-Gril hierin de verse tonijn voor slecht 2 minuutjes aan elke kant
*Dit kun je natuurlijk doen naar eigen smaak
-Voeg wat peper en zout toe
-Als deze klaar is kun je hem toevoegen aan de salade
-Maak het af met de kruiden en balsamico

Eet smakelijk!

*Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instagram!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten