dinsdag 14 juni 2016

Schouder training






















Tijd voor weer eens workout met Yvonne.
Deze heb ik al veel te lang niet gedeeld met jullie.
Dit keer een schouder training. Voor mij is dit zeker een favoriet.
Ik train dan ook minimaal één keer in de week mijn schouders.

Het is een belangrijk onderdeel van het lichaam, wil je deze mooi shapen.
Wanneer schouders mooi gevormd zijn, zullen automatisch je armen meer in shape zijn en lijkt je middel optisch 'dunner'. Klinkt misschien gek, maar het is echt zo.
Zo ontwikkel je meer die V-vorm in je lichaam.
Dus onthoudt, ook de schouders zijn voor vrouwen belangrijk om te trainen.
Genoeg gepraat.. mijn workout!

Ik begin met wat stretch oefeningen voor het bovenlichaam. Hierna pak ik wat gewichten van 2 kilo waarbij ik de armen, schouders en rug even los maak. Zo zorg je ervoor dat het lichaam en de spieren langzaam warm worden. Daarna ga ik echt van start.

-Dumbell shoulder press 4 x 10
 Superset: (deze twee oefeningen doe je achter elkaar)
-Side raises 4 x 12
-Front raises 4 x 12

-Bent over raise 4 x 10
-Cable upright row 4 x 10
-Machine shoulder press 4 x 10

Neem het gewicht dat goed voelt. Iedereen traint op zijn eigen niveau. Zorg er hierbij voor dat minimaal de laatste twee herhalingen moeilijk gaan. Gaat dit te makkelijk, pak dan zwaarder. Andersom natuurlijk hetzelfde. Het is vooral belangrijk dat je focust op de beweging en niet op hoe hoog het gewicht is. Side raises kun je bijvoorbeeld soms prima doen met 2 kilo. Zolang jij 'die burn' in de spier voelt, ben je goed bezig.

Dit was hem dan. Goodluck!
Liefs, Yvonne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten