maandag 18 april 2016

Chickpea Brownies

























Van de week waren ze al te zien op mijn instagram..
Aangezien meerdere van jullie graag het recept wilde, heb ik hem natuurlijk even uitgeschreven.
Gezonde brownies gemaakt van kikkererwten.
Door mijn vriendinnen zijn ze al goed gekeurd, dus nu jij nog!

Ingrediënten
-400 gram kikkererwten
-30 gram eiwitpoeder (ik gebruikte whey smores van bodylab)
-handje cacao nibs
-2 el pindakaas
-1 el rauwe cacao
-1,5 el agave syrup
-2 eieren
-2 tl vanille extract
-1/2 tl zout
optioneel: amandel stevia drops 

Bereiding
-Verwarm de oven voor op 175 graden.
-Pak alvast een ovenschaaltje/taart vorm en doe hier een stuk bakpapier in.
-Mix alle ingrediënten, behalve de cacao nibs, met een blender of staafmixer tot er een glad beslag ontstaat.
-Haal het uit de blender, doe het in een kom en roer de cacao nibs door het beslag heen.
- Als het goed verdeeld is kan het beslag in het schaaltje/bakvorm.
-Doe de brownies voor  20 minuten in de voorverwarmde oven.
-Als je ze eruit haalt, check dan even met een saté prikker of de binnenkant gaar is.

*Let op: ze blijven een beetje zacht, dus wees niet bang ze eruit te halen. Ze worden uit de oven vanzelf harder als ze afkoelen. Pas als ze zijn afgekoeld kun je het snijden en met het bakpapier uit de bakvorm halen.
Enjoy!

*Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instagram!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten