donderdag 17 september 2015

TIPS! van gastblogger Carmen Ketelaar!






















Deze keer niet een een blog van mijzelf, maar een topper als gastblogger.
Ik geef het woord aan: Carmen Ketelaar!
Bekend van instragram, blogger, gym freak en mede foodie!
Ze is even weggeweest..maar yes, she's back!! 
Benieuwd naar haar verhaal achter deze geweldige transformatie? Lees dan snel verder!


Hoi! Mijn naam is Carmen. Misschien ken je me wel van mijn Instagram (@carmenketelaar) of via mijn blog (http://carmenketelaar.com/). Ik hou onwijs veel van sporten & gezond eten en om mensen te helpen met mijn eigen ervaringen & met de kennis uit mijn studies! Op dit moment volg ik twee studies; een combinatie van Voedingsleer & Gewichtsconsulente en de studie Fitness Trainer A.

Yvonne vroeg mij een blogje te schrijven over hoe het mij gelukt is om door middel van gezond eten & lekker te bewegen, 15 kilo lichaamsvet te zijn verloren. Ik ben van 65 kilo naar 50 kilo gegaan, ondertussen heb ik al weer aardig wat spiertjes op weten te bouwen en is mijn gewicht 55 kilo. In deze blog geef ik je een aantal tips die jou kunnen helpen om de eerste stappen te maken!

1. Voeding.
Eigenlijk is dit (theoretisch gezien) de simpelste, maar misschien ook wel de moeilijkste stap – het aanpassen van je voeding. Op zich is het niet nodig om minder te eten, maar om gewoon anders te eten. Je hoeft dus niet weinig te gaan eten om vet te verliezen, je moet gewoon andere keuzes maken! Kies voor veel volkoren producten, granen, fruit, groentes, noten, magere kwark of bijvoorbeeld mager vlees. Deze producten bevatten wat minder calorieën waardoor je eerder vet zult verliezen. Belangrijk om te weten; haal geen voedingsstoffen weg! Je hebt alles nodig, zowel koolhydraten, als eiwitten, als vetten. 



2. Eet vaker.
Eten is leuk. Daarom vind ik het ook fijn om dit vaak te doen. Zoals ik hierboven al aan gaf, het maken van gezondere keuzes brengt minder calorieën met zich mee. Om te zorgen dat je toch voldoende binnen krijgt, is het nemen van tussendoortjes dus ook best belangrijk. Naast dat het leuk is om vaker te eten, is het ook nog eens beter omdat het je verbranding hoog houdt! Neem naast je 3 hoofdmaaltijden nog 3 tussendoortjes. Kies dan natuurlijk wel voor de gezondere keuzes, zoals een stuk fruit, wat groentes, een bakje yoghurt of een handje noten!

3. Weet wat je eet.
Heb jij enig idee hoeveel calorieën je op een dag eet? Nee? Hou het eens voor de grap een weekje bij! Je kunt namelijk al snel te veel eten waardoor je aan komt, maar wist je dat je van te weinig eten ook kunt aankomen? Je lichaam krijgt dan namelijk niet voldoende brandstof binnen, waardoor je lichaam alles vast houdt & op slaat wat er binnen komt. Probeer dus eens een weekje een schriftje bij te houden hoeveel je precies eet op een dag, dit kan je zeker helpen!





4. Beweeg meer.
Heftig sporten is geen must. Door alleen je voeding al zo danig aan te passen kun je al ver komen! Meer bewegen gaat je wel helpen om meer calorieën te verbranden op een dag, waardoor je dus ook vet zult gaan verliezen. Ga eens met de fiets in plaats van met de auto, kies ervoor om 4/5x per week lekker een uurtje buiten te gaan wandelen, ga 2/3 keer per week een half uurtje hardlopen. Deze dingen zijn al voldoende, daar is dus geen sportschool abonnement voor nodig.

Het zijn eigenlijk hele kleine & simpele tips, maar deze dingen hebben mij geholpen om in totaal 15 kilo lichaamsvet kwijt te raken. Ik kan het, dus jij kan het ook!

Veel liefs, Carmen. 









Voor nog meer inspiratie van Carmen.. je kunt haar volgen op:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten