dinsdag 28 april 2015

Zalm met een 'healthy' crunchy laagje























Oké, even serieus.. dit is echt geniaal.
Vind ik zelf dan... haha
Zalm met een crunchy laagje. 
Fish cuisine, (kennen jullie wel hé?), wie vind dat nou niet lekker? 
Ik ben er gek op, maar helaas past dit niet echt in mijn eetpatroon. 
Daarom wilde ik een gezondere variant bedenken. 
Ik gebruik dan ook geen paneermeel, maar gewoon de welbekende goedkope havermout vlokken.
En easy dat het is. 
Perfect voor als je je stukje zalm een beetje wilt opvrolijken.  
Het geeft gelijk een hele andere structuur en het is bijna écht knapperig. 
Voor de gezonde 'foodies' onder ons.. deze moet je gewoon proberen.

Ingrediënten:
1 ei
20 gram havermout

Bereiding:
-Kluts 1 ei in bakje 
-Leg de hoeveelheid havermout op een bordje
-Neem je stukje zalm en haal deze door het ei (beide kanten), zodat het hele stukje zalm een ei laagje heeft
-Vervolgens haal je de zalm aan alle kanten door de havermout heen
-De havermout blijft op deze manier aan de zalm plakken
-Bak vervolgens je zalm op een zacht vuurtje langzaam gaar in kokosolie of olijfolie
-Wanneer de havermout een beetje bruin word en de zalm opwarmt, kun je hem eruit halen

Enjoy!

*Geprobeerd? Laat me weten wat jij hier van vond of tag @fitfoodhealthyvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten